supermoon

14.8.14

Superkuu mökillä sumun keskellä.




Täyskuu on siis verottanu unia pieneltä ihmiseltä ja unirytmi käänty tossa viimisen kahen viikon aikana mökillä niin, että hereillä oltiin vasta kahesta etteenpäin, nukkummaan mentiin parhaimmillaan kuuelta aamula.
Tänä aikana on melekeen ehitty kattua kaikki 9 kautta How I met your motheria, neulottu yks keskissä ollu sukkapari varmaan viiennen purkukerran jäläkeen valmiiksi ja yks yksinäinen sukka, joka jäi taas kotia tulon ja kiireitten takia iliman paria.

Haluan mökile. Huomasin tässä ku hellu on ollu yötöissä, että sielä mie saan rauhassa päivät neuloa kiikkustuolisa iliman mittään paineita ja sillon tulleeki valamista. Kotona ei taho saaha sitä rentoutta ilimaan, että vois vaan ottaa kutimet sylliin ja tekassa tosta sukan jos toisenki. Sielä sitä keskitty paremmin, ku tiesi ettei tarvi huolehtia ko hengittämisen lisäksi siitä, että muistaa laittaa torpan oven yöksi kiini ettei tule kylymä.

Valamiiksi tuli siis tennarisukat siskonpojalle. Alunperin niitten piti olla ne änri pööts pigi- sukat, mutta mun hermot ei kestännee ryttystä kirjoneuletta, jonka olin tehny jo kahteen kertaan, joten otin sakset kauniissiin käsihin ja leikkasin käret auki ja purin koko höskät alkutekijöihinsä (eli resoreihin).

RAIVORUTTU.

Sitten vielä ko neuloin eka sukan valamiiksi, se oli liian pieni ja taas päästiin purkutöihin. Meinasin jo luovuttaa, mut kunnialla tein ne kuitenki loppuun.



Mulla on näissä kaikissa uusimmissa mun tekemissä tennarisukissa sama malli:

lankana 7 veljestä, tässä sävyt "lime" 319, musta 099 ja puhtaan valkonen 011.

puikot 3,5-4mm

pieniin 37-39 koon sukkiin 48 silmukkaa. 12s/puikko

Varsi on 2o 2n- resori, normi kantapää.
I. ja IV. puikkojen värin vaihtokohta tullee jalakapohjan keskelle, näin ollen II. ja III. puikon välissä on keskietu, johon tullee 8 nurjaa silmukkaa (II. puikon loppuun 4s ja III. puikon alkuun 4s).

Pikkuvarpaan mennesä piiloon on aika vaihtaa kärkivärriin. 2 krs.ta oikeaa, sitten kavennus. Joka puikon lopussa 2 oikein yhteen, yks oikea kierros aina kavennusten välissä. Lopussa, kun sulla on 8 silmukkaa, katkase lanka ja pujota lanka silmukoista, kiristä ja päättele hyvin.




Mulla on jalakakriisi. Olen aina, aina, ainainainainainainaina käyttäny 39 kenkiä. Viime kesänä mulle valakeni että voin käyttääkki 38 kenkiä, ko ne menneeki mulle ihan hyvin. Tänä kesänä ostin 37 kengät. MITÄ?

Koska kun tein poitsulle sukkia, jalkapohjan mitaksi tuli 23cm, poika käyttää 37 koon kenkiä. Mulla on jalkapohojan mitta 23,5 ja käytän siltiki 38-39 kenkiä.


En taho ennää ymmärtää.

tudiluuuui

Saatat pitää myös näistä

0 kommenttia

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)

Olen UKKO.fi-kevytyrittäjä

ukkofi_badge2_s.png