teh Finale.

14.12.14

Moi.


Long time no see. Ennoo jaksanu. Kaks kuukautta on vieriny kyllä niin vauhila, että hyvä ko on itte mukana pysyny. Oon ollu töissä, josta johtuu bloggaamisen vähhyys tai no... olemattomuus.
Meän elämäsä on tapahtunu taas niin hyvää ku tosi paljon huonoaki, jota nyt puran tähän alkuun ja pääsen sitten  taasen käsitöitten parriin!

+ Tosiaan, työt. Iso, iso plussa. 

+ Liput Slipknotin keikalle 15.2.15 ♥

-Hilman melekein kuukauden jatkunut turvotus ja paha olo, johon saatiin diagnoosi perjantaina. Hilmalla on maksashuntti, jota ei lapinkoirissa ole tavattu nuorella aikuisiällä paljoa(?). Shunttisuoni siis ohittaa osan maksan verenkierrosta. Hilman veri on ohentunu niin paljon, että se kaikki neste on tihkunu suonien läpi elimistöön ja se turvotus johtuu nesteestä vatsaontelossa. Pelottaa.

-"Joulukiire"

-Mun kone hajoaa kohta. Siis ihan kohta.

Ei muuta. Ei jaksa. 

*

Nyt vielä nopiat ehtii neulommaan pukinkonttiin ihaneja sukkeja ja lapasia!


30 handmade days finale, #30



1. Syräsmesukat








Lankana 7veikka; puhtaan valkoinen, keskiharmaa ja vaaleanpunanen, 
puikot 3mm. 
Silmukoita alussa 15/puikko, jalkaterässä kantalapun kavennuksien jälkeen 14/puikko.
Sukkahan on siis yksinkertaista raitaa ja kirjoneuletta, resorissa palmikko.

Kantalapun sydän on toteutettu intarsiana, eli silmukanjäljittelynä neulalla. 

Sädekavennuksessa on aina 2 oikeaa kerrosta kavennusten välissä.

Fiksut ois voinu laittaa sukan sekkaan muuallekki pari raitaa vaalianpunasta, 
mutta mää en jaksanu värkätä!

 Riippuen käsialasta, tällä mallilla sukasta tulee koko 38-39 






*


2. Miesten villasukat
sanotaan näitä vaikka Dalekeiksi
(kuvan kattomalla ymmärrättä)






Tämä yksinkertanen ja helppotekoinen malli soppii kyllä raitalankoihin kivasti. 
Pinta muistuttaa mua aivan täysin Doctor Whon Dalekeista ja niitten rungosta, jossa on palloja. 

Lankana 7veikka raita (petrooli), puikot 3,5mm.
Silmukoita 16/puikko, kavennuksien jälkeen 15,15,14,14.

Koko 42-43. 




*


3. Joutsa-lapaset







Mie olen saanu joskus äitin Saara-tätiltä Joutsasta tämänmoiset, valko-punaset lapaset sata vuotta sitten ja niitten kohtalo on vähän epämääränen. Ne purkautu keskeltä kämmentä mystisesti. 
Vähän aikasemmin olin päässy ostamaan Oulun Käentaitomessuilta Regian Fluormania Color lankaa mm. värissä Neon Berry (kuvassa), joten päätin kokkeilla miten tämä ihanuus sopis Veto-langan kanssa yhteen. Aivan täyvellisesti, kuuluupi vastaus.

Näistä langoista synty Saara-tätin lapasista remastered versio;
Fluormania Regia Color värissä Neon Berry ja Vuorelman Veto-sukkalanka.
Puikot 3mm, silmukoita 48.

Lapasissa on nirkkoreuna ja resorissa silmukkaa kiertäen tehdyt reiät punotulle kiristysnarulle. Kotosasti nimesin nämä lapaset Joutsaksi.




*


Tämän aamun ihana harmaus ja valkeus ulkona sai sytyttämmään kynttilät heti ku heräsin.

Joulu on aina ollu minun mielestä tosi ihanaa aikaa, vaikka vastoinkäymisten takia ei ole siltä palion tänä vuona tuntunukkaa. Kyllä se sieltä vain pikkuhiliaa hiipii meilekki. 
Mien ole ollu joulukoristeihiminen omassa kotona ko joulukuusta tänne ei saa mahutettua, mutta oon mää nyt jotaki ihan pientä laittanu.









Täsä osa mun joulua, marraskuuta ja lokakuuta. Palion oon kyllä tehny, vaan missään se ei näy. 
Ehkä ens vuonna oon innokkaampi ja kerkeäväisempi ja tuotteliaampi bloginki puolella. 

Josko ens vuoden joulukuussa tekisin joulukalenteripostauksia?

tudiluu ja kaukauta heti mulle!



Saatat myös tykätä näistä

0 kommenttia

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)