Sitruunasukat

2.2.19

Aloitin tämän vuoden neulomiset Jonsukilla. 
En pidä pitkistä valepalmikko- tai kirjoneulesukista ja näissä yhdistyy se kaikki. Tykkäsin kuitenkin lyhyestä kirjoneulepätkästä varressa ja kärjen tehosteraidasta, joita oon kyllä neulonut sukkiin jo ennen tätä malliakin. Koko Jonsukka-buumi on mulle sellainen asia, jota en pysty ymmärtään. Nää menee mulla samaan kastiin Anelmaisten kanssa. Kaikkea pitää kuitenkin kokeilla, ennen ku voi sanoa varmasti. Sievät sukat joo, mutta kirjoneule ei vaan oo mun juttu, joten ei jatkoon.


Jonsukat

Puikot 3½mm
Silmukoita 48s
Lanka t.harmaa Hjertegarn basic
valk. ja kelt. Dale garn Falk
Langankulutus 86g
Koko 37-38

Sukat on ihanan pehmeät, koska suurimmaksi osaksi ne on neulottu superwash villasta. Kärjen päättelin kitchener stitchillä eli silmukoimalla kärjen tasaiseksi. Joustimen oikeat silmukat on neulottu takareunasta ja vahvistetun kantapään nostetut silmukat on nostettu takareunasta. Kantapäästä sain tällä tavalla nätimmän ja se tapa jäi kyllä jatkuvaan käyttöön. Lisäksi annoin sukkien uida valmiina hetken vedessä, että ruma kirjoneulejälki tasoittuu.
Jos jotain tekisin toisin, niin nyt tekisin keltaisen tehosteraidan yhtä riviä alemmas, koska mun silmään keltainen kärki on ihan liian lähellä tehosteraitaa.



Halusin raidoittaa jalkaterän epätasaisesti, koska tasaraidoilla harmaa lanka ei olis riittänyt millään, joten valkoista on 3 kerrosta ja harmaata 2. Kamera ei näe tätä sitruunankeltaista vieläkään oikein, mutta uuden lampun ansiosta vähän paremmin. Kuvat on melko kirkkaita, kun testasin vihdoin joululahjaksi saamaani ringlightia. 
Suojelkaa siis silmiänne. Kiiltävä seinämaali rikkoi ainakin minun silmät kuvia muokatessa aivan totaalisesti, aivan ku olis salamalla otettuja kuvia. 



Nää sukat on mulle vähän liian pienet niinku kantapään kohdalta saattaa huomata, joten lupasin et nää lähtee kaverin jalkoihin.

Tykkäätkö sä Jonsukista?

tudiluu!

Saatat myös tykätä näistä

2 kommenttia

  1. Hei äläpä nyt luovu kuviosukista, sillä nämähän on aivan upeat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! En varmaan luovukaan ihan kokonaan, voin neuloa kyllä muille näitä mutta omaan jalkaan sitten jotain muuta :)

      Poista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)