Hamburg

16.3.19

Minä sain omat sukkani postissa tänään. 
Ne oli matkanneet pitkän matkan Saksan Hampurista.


Sain silmieni väriset, oliivinvihreät, kirjoneulesukat ja nämä on nyt toiset oliivinväriset, jotka saan peräkkäin. Ehkä minusta lähtee vihreät vibat? Alkutuntuma oli vähän jännittävä, osaanko pitää näin paksuja sukkia? Ensikokeilulla kuitenkin päätin, että näistä tulee aivan täydelliset mökkisukat, siellä kun varpaita palelee vähän herkemmin.

Olin alkanut viime aikoina jännittää sukkien saamista ja siihen on parikin syytä. 
Istuuko sukka mun jalkaan? En tiedä mitään inhottavampaa kuin lörppäsukat. 
Onko siellä antajan talossa kuitenkin ollut kissoja, joille olen älyttömän allerginen? 
Onko materiaali sellainen, jolle olen herkistynyt?


Viime aikoina oon saanut kauheita iho-oireita ties mistä, joten joudun syynäämään tarkkaan, mitä päälleni laitan. Sukkien antaja kertoi lisäksi pesseensä sukat, enkä nyt uskalla pitää niitä paljaissa jaloissa, koska pelkään allergista reaktiota ja sitä kutinaa, josta olen nyt melkein päässyt eroon vaihdettuani kaikki pyykinpesuaineet. Toisaalta en myöskään juuri ikinä pese villasukkia, joten osaisinko edes pestä niitä uudestaan pilaamatta niitä?
Toinen minua jännittävä seikka on alpakka, josta saan neuloessa allergisia oireita. Sukat on siis neulottu Dropsin Lima-langasta. Tuntuma on ihana ja sukat on paksut ja älyttömän lämpimät, silti pelkään reaktiota. Ehkä kokeilen näitä pikkuhiljaa, aina vähän aikaa kerrallaan.

Allergisoituminen ja yliherkkyys taitaa johtaa siihen, että tämä oli viimeinen sukkavaihto, johon osallistun. Tosin niin oon sanonut aina ennenkin ja kas kummaa, silti oon aina ekana huutelemassa, et oon mukana!


Kiinnostaako teitä kansainvälinen villasukkavaihto?
Ryhmä Knitting socks in Finland Facebookissa järjestää International sock swapia, 
jonne voi liittyä mukaan.

tudiluu!

Saatat myös tykätä näistä

4 kommenttia

  1. Kauniit sukat ja onhan se kiva saada ulkomailta sukat. Toivottavasti ei tule allergisia reaktioita. Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän asti olen pitänyt niitä toisten sukkien kanssa, on kyllä ihanat jalassa. Ihanaa viikonloppua sulle 💚

      Poista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)