Neulesuunnitelmia

18.7.19

Miten ihanaa! 
Mulla on nyt niin paljon lankaa, että pystyin helposti suunnittelemaan loppuvuoden ja jopa ensi vuoden neuleet, jotka haluan tehdä, mikäli kykenen ja ehdin. Ensimmäistä kertaa aikoihin mulla on langat ja suunnitelmat jotakuinkin selvillä. Ennen oon ollut spontaani, fiilis edellä-ostaja ja siks oon ollut jumissa todella monen yksittäisen outolintu-kerän kanssa. 
Juuri nyt inspiroisi neuloa uusi neulepaita, pipo, huiveja ja sukat. Melkein koko vaatekerta, ehkä jopa uudet käsineet!


En ole vielä kertonut tätä julkisesti juuri missään, mutta syksyn tullen palaan koulun penkille ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Näihin "välivuosiin" on mahtunut kaikkea elämänmakuista:
Valmistuin 2013 tekstiiliartesaaniksi, menimme miehen kanssa kihloihin, juhlittiin, muutettiin, saatiin uusi koira perheeseemme 2015. 
2016 menimme naimisiin ja 2017 loppuvuodesta muutettiin taas. Mies on saanut olla pitkälti 3,5 vuotta tauotta töissä, mutta mulla on ollut melko erikoisen ammatin takia vaikeaa löytää omaa paikkaani täällä. Nyt oli aika siis munkin miettiä uusia kuvioita ja seuraavaa siirtoa työrintamalla, kun työt loppui viime vuoden marraskuussa ja tuurauskerrat tänä vuonna voi laskea yhden käden sormilla. Vaihdoin siis käsi- ja taideteollisuusalan hujauksessa kasvatus- ja ohjausalaan. Minusta tulee 2 vuoden päästä lastenohjaaja.


Uudet suunnitelmat myös siksi, että löysin unelma-alan sieltä, mistä en kuvitellut sitä ikinä löytäväni. Työura lasten parissa oli mulle vähän kuin hyppy tuntemattomaan, mutta onnekas sellainen. Minusta otti kopin riehakkaan iloinen eskariryhmä ja kivat työkaverit. Loppuvuoteen mennessä olin käynyt paikkakuntani länsipuolen päiväkodit läpi ja se oli ihanaa, koska nyt tuttuja on joka talossa.

Opiskelusuunnitelmieni lisäksi mainitsin alussa neulesuunnitelmista. 
Tilasin viime viikolla uutta lankaa (shokkiylläri ja +400g niille, jotka laskee).


Adlibris Soft merino strong fine DIY
400m/100g

Nämä kaksi kerää tilasin juuri- Ostin tätä kaksi vyyhtiä ja olen aikeissa värjätä ainakin toisen. Haaveilen rusehtavan okran värisestä huivista syksylle, mutta en sitten tiedä onko okran ja valkoisen liitto liian karkea, jos suunnitelmieni mukaan jätän toisen vyyhdin värjäämättä. Mitä sä oot mieltä? Huivin malliakaan ei ole mulla vielä tiedossa, joten kommenteissa saa ehdottaa mitä tahansa yhdellä tai kahdella värillä neulottavaa huivimallia! 
Minusta on ihanaa, että tuolta löytää myös värjäämättömiä, vyyhdillä olevia lankoja. Vielä, kun löytyisi käsin värjäämiseen apuja, esimerkiksi Dylonin pieniä 50 gramman väripusseja joka ikisessä värissä. Vink, vink, Adlibris.


Pirta & Seitsemän veljestä
300m/150g

Pitkästä aikaa mua inspiroi jämät ja nimenomaan DK-paksuiset sukkalangat, joista oon jo pitkään kertonut irtaantuneeni. Muka! Nää värit on mun mielestä niin kauniit yhdessä, että toki näistä yhdet raitasukat tekisi. Okrat on jämiä mun Vilja-sukista, jotka neuloin alkuvuodesta kansainvälisiin sukkavaihtareihin. Valkoinen on ollut mulla jo kauan ja greige Pirta on iskemätön kerä, jolle en vaan oo löytänyt käyttöä ennen tätä inspiraatiota. Tosi puheissa nää langat, monen muun jämäkerän kanssa, on olleet lähdössä kirppikselle, mut ei enää! 


Adlibris Alpaca superfine
183m/50g

Nää oli mulle myös uusi tuttavuus Adlibriksella ja halusin kokeilla vielä kerran, mitä tapahtuu, kun neulon alpakkaa. Viimeksi ei käynyt hyvin, vaan niiskutin, henkeä ahdisti ja kurkkua poltti niin kamalasti, kun koskin koko lankaan. Mikäli niin käy taas, luovun langoista ihan mielelläni. Näistä suunnittelin jotain ihanaa palkkikauluria, paksu palkkiraita kun tuntuu olevan kovin muodissa sukissakin! Tuntuma käsiin oli kyllä tosi ihana, joten toivon, että mun kestää tätä neuloa ja pitää.


Adlibris baby merino
180m/50g

Paidallinen petroolin väristä baby merinoa on oottanut mun lankakorissa jo vuoden verran. Tiesin, että halusin näistä paidan, mutta malli oli hukassa. Nyt löysin kivan, ilmaisen paitamallin, johon teen pieniä muutoksia. Paita on Tin Can Knitsin Flax (light) sweater. Aion (ainakin kokeilla) muokata hihojen ainaoikein-yksityiskohdan jollain muulla pintaneuleella. Toivottavasti saan paidan aloitettua syksyn tullen, siitä on mun käsien kunto huomioonottaen varmaan vuodeksi työtä. Onneks tällä kertaa ei oo steekkaamista, napinläpiä tai nappien ompelua. 

Oon kyllä tosi innoissani ja samalla pelonsekaisin tuntein jännitän syksyä ja kaikkea uutta. 
Miltä tuntuu olla aikuisopiskelija? Voiko opiskeluun sitoutua ja motivoitua aikuisena paremmin, kun se ei niin teininä maistunut? Tiedän kyllä jo sen, että motivaatiota opiskeluun mulla riittää, mutta kuinka kauas se kantaa, on vielä näkemättä.

Näyttikö nää langat susta myös siltä, mitä kerroin niistä tekeväni? 
Jos ei, niin mitä sä näkisit näistä langoista muodostuvan?

tudiluu!

Saatat myös tykätä näistä

2 kommenttia

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)