2021

30.1.21

 Pitkästä aikaa hei!

Uusi vuosi on pyörähtänyt käyntiin ja tammikuu on melkein lopussa. Oon suorittanut viimeisiä opintoja ja viimein voin sanoa, että nyt mie olen valmis. Jee!


Väsymyksen takia blogi vietteli hetken hiljaiseloa. Keskityin viimeiseen harjoitteluun, jonka aloitin viime vuoden marraskuussa ja neuloin siinä sivussa, kun jaksoin. Vähän varkain valmistuikin tämän vuoden ensimmäinen työ, uusi No frills cardigan. Päätin aloittaa sen viime syksynä tilaamastani Adlibriksen Soft wool tweedistä värissä dusty apricot. Neuleen aloitin 24.11.20 ja se valmistui 15.1.21.

Aloitin tälle vuodelle myös uuden, vähän realistisemman neulebingon ja olen tähän mennessä saanut jo kolme kohtaa(!) rastitettua.

No frills

Puikot 4mm (sukkis+pyörö)

Lanka Adlibris Soft wool tweed (50g/135m)

Koko L

Langankulutus 550g

Mulla meinasi loppua lanka kesken ja sain onneksi FB:n lankakirppiksen kautta ostettua yhden kerän lisää. Se oli pelastus ja selvästi meant to be, koska eräkin oli täysin sama. Mun käsialalla ja nelosen puikoilla yhdestä kerästä sain neulottua helmaan 9,5cm pituutta. Käytän normaalisti kokoa XL ja tämä on mulle semmonen ihanan rento oversized takki.


Jouduin kaventelemaan kamalasti hihoissa ja neuloinkin ensimmäisen hihan peräti neljä kertaa. Joka kerta se oli liian löysä ja iso ja lörppänä ja kamala. Kun vihdoin olin tyytyväinen, hihat oli kastelematta sopivat ja sit kastelussa venähti taas, mut ei niin pahasti. Kuvitella, kuinka löysät ne olis olleet jos en olis niitä kaventanut. 

Kaiken kaikkiaan takista tuli aivan ihana ja lämmin!


Ja tässä on mun tämän vuoden neulebingo!


Tällä kertaa näin ihan erityistä vaivaa, että bingo on visuaalisesti kaunis ♥

Onko sulla tänä vuonna neulebingoa?


tudiluu!

Saatat myös tykätä näistä

2 kommenttia

  1. Voi että! Onneksi olkoon valmistumisesta ja kauniista villatakista. Minä en ole tehnyt neulebingoja mutta on kiva seurata toisten projekteja. Itse teen vaan to do -listoja ja niitäkin huonolla menestyksellä. :D Hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)