rippilapselle.

29.6.14

30 handmade days, #22 & #23

Multa tilattiin hellun serkun tämänpäivässiin rippijuhuliin (29.6) kaks täytekakkua.


Sain aika vappaat käet melekein kaiken suhteen. Kermakakussa toiveena oli tuoreet mansikat. No eikö tuumasta toimeen.

Kermakakkuun tein siis vaaleanpunasen viijen (5) munan sokerikakkupohojan 26cm vuokaan. Täytteeseen tuli Valion mansikkakermaa ja viipaleina tuoreita mansikoita. Pursotukset Flora vispiä, jossa vaniljakreemiä ja aitoa vaniljasokeria.

puhelinkuva.


Toisessa, massalla päällystetyssä kakussa toiveena oli vaaleanpunanen massa ja valkoset koristeet.
Kakku on 26cm vuokaan tehty kuuen munan pohja, jossa korvasin puolet jauhomäärästä perunajauhoila.

Täytteen sain valita ite, ja luonnollisesti kinuskiin rakastuneena tein kinuskivaahdon vadelmilla. om.

Kemin JuhlaXista löyty sopivan vaalianpunanen massa tähän tarkotukseen; ei liian laimea, ei liian pinkki.
Kotua kaapissa oli jemmassa valkosta massaa josta sain tehtyä koristeet. Tehin pikkusia kukkia ja tuputin ne helemenvalkosella kristallijauheella.
Ruutupaperista leikkasin mallin ristille, koska minä olen niin kierosilimä etten saa leikattua suoraan mittään vaikka vatupassi ois apuna. :)




Täsä näkkyy vähän sitä kristallijauheen tekemää efektiä, kukat näyttää märiltä mut oikeasti kimalsi nätisti.

kierosilimä, told you.

Täsä on kakku valamiina. Reunassa mulla on semmosella tela-divaissilla tehty nauha valkosesta massasta, jonka "huiput" maalasin kans kristallijauheella (näkkyy paremmin ekassa kuvassa).

Kukat ja nauhan kiinnitin tomusokeri-vesimäskillä.

teh device eli tela-divaissi


Oli oikein kivvaa tehä taas kakkuja, vaikka mun ressitaso nouseeki hetkellisesti muutamaksi päiväksi tonne 180cm korkeutteen mikä on way high minun mitta-asteikosa. Kuitenki aina lopusa kiitos seisoo, literally. Kehujahan on aina kiva saaha :)

Haistan vieläki mun nokassa tuoreen mansikan. Ei oo kessää iliman mansikoita!

Nämä tais olla meän tämän kesän ainuat rippijuhulat. Kuka muu juhulii tänä kesänä rippilapsia?
Ja mikä ton mun telajutun oikea nimi on, tietääkö kukkaan sanua? 


tudiluu!


Saatat myös tykätä näistä

0 kommenttia

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)