joulusukat ja muuta

29.12.16

Joulun porsastelut taitaa olla nyt taakse jäänyttä elämää ja nokka suuntaa kohti uutta vuotta. Mut jopa on vain laiskottanu täällä. Tuntunu että tekstiä ei synny, joten oon vaan ollu ja nauttinu pyhistä ja neulonu menemään mitä on millonki sattunu huvittamaan. 


Lahjasukkia oon tehny peräti kolmet parit, mut ylpein oon näistä mun adventtisukista. Tämä oli Sweet things-blogin yhteisneulonta, jossa kirjoneulepätkiä oli vain neljä, yksi jokaiselle adventille. Tiiättäste, mien ole mikkään hirveän kärsivällinen persoona yleensä, mutta jaksoin silti oottaa viikon aina ohjeiden välissä. Taimitarhan joulusukat mulla taas jäi tekemättä, koska en oo polvisukkaihmisiä. Mulla nää oli jouluna mukana joka paikassa, mut muistin et en ollu kuvannu näitä vielä, joten en voinu laittaa näitä jalkaan. 

Lankana mulla on harmaa Pirta, kirjolankoina 7veljestä, puikot 3½mm. 
Ihastuin tähän väriyhistelmään ihan hulluna! Joustimen tein kiertäen oikein, koska en henkilökohtasesti tykkää normaalista 1o 1n-tyylistä, se näyttää levahtaneelta. Kantapään tein myös jälkeen päin neuloen, joka oli tässä ehkä mulle parhain tapa. Joten omia sävellyksiäki tapahtu, tärkeintä on kuitenki että sukat istuu!
Mun piti alkaa kaventaan jo heti viimisen kuvion jälkeen, ois pitänyt jo aiemmin koska ne on mulle nyt vähän isot. Löysät varpaista, niin ku yks päivä sanoin.


Kulutin kans keränloppuja ja neuloin pikkusia sukkia, kokoa 25-28. Värikkäät Fluormaniasta neulotut sukat lähtee lämmittämään Ivaloon minun kummitytön pieniä varpaita ja harmaat piirakkasukat odottelee vielä ottajaansa. Lisäksi neuloin vielä lahjaksi miehelle uudet sukat mustanharmaasta Ville-raitalangasta. 




 Nappasin aattona piiperöistä aivan uskomattomalla onnistumisprosentilla monta hyvää joulukuvaa, aikaa meni ehkä 10 minuuttia. Niin hienoja pörröjä mulla ♡

*

Taidan päivittää vasta UV-aattona lankalaihiksen. Ensi vuonna siihen en osallistu, vaan haluan nauttia vapaudesta ostaa lankoja ilman morkkista. Kulutuksen ilmoitan silti postauksissa normaalisti, kuten parina vuonna on ollut tapana. 

Minun päivittelyt tältä vuodelta taitaa olla tässä! 
Ihana ja tapahtumarikas vuosi kerrassaan.

🎆🎇
  

Saatat myös tykätä näistä

2 kommenttia

  1. Tosi nätit nuo adventtisukat! Itselläkin oli tarkoitus tehdä, mutta ne sitten jäi kaikessa tohinassa. Ehkä ensi vuonna? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ne on kyllä tosi sievät eikä ole myöhästä kyllä alkaa näitä neulomaan ;) näitähän voi neuloa eri väreissä :)

      Poista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)