Unicorn rainbow

19.8.18

Syksyn tulo on tuntunut monella tavalla tosi helpottavalta. 
Se tietää tuskallisen kuumuuden loppumista, arkirutiinien alkamista ja kaiken kaikkiaan raikkaampaa, joskin kylmempää ilmaa. 
Syksyn mukana tulee tunnelmalliset kynttiläillat, kerrospukeutuminen ja ennen kaikkea villasukat.


Oon aloittanut matti myöhäisenä uusien syyssukkien neulomisen vasta pari viikkoa sitten. Oon melkein jo yhden neulonutkin! En vaan malttanut odottaa siihen asti, että ne valmistuu vaan halusin tulla esittelemään lankaostoksia ja keskeneräistä sukkaa teillekin. Vaikka tämä ostelu tiesi kovaa kolausta heinäkuun laihistelulle (+1050g), mun oli pakko. Ostin mm. langat uuteen neuletakkiin/puseroon jahka kiva malli löytyy, Socki stonewash-lankaa ja mulle uutta lankatuttavuutta, jota en ole aikaisemmin testannut, Socki finea. 

Täytyy myöntää, osittain tilasin langat vain siksi, että Adlibriksella oli -20% tarjous ja osittain siksi, että mikään olemassa olevista langoista ei mua houkutellut puikottelemaan kauniita sukkia ja koin pientä lankamasennusta. Morkkis oli vielä suurempi, kun sain valtavan pussin Matkahuollosta mukaani, mutta pieni tyytyväisyys silti kutkutteli mahassa.


Ekana ihastelin otsikossakin komeilevaa Unicorn rainbow-lankaa, joka on siis pätkävärjätty fingering-vahvuinen lanka. Tämän ja valkoisen laitoin heti yhdessä puikoille. Toinen minun silmää miellyttävä lanka on speckle-värjätty Lollipop sprinkle, mutta petyin inasen luonnonvalkoiseen pohjaan, joka näyttää nettikaupassa kirkkaan valkoiselta. Samalla speckle värit ei näytä niin kirkkailta luonnossa, kuin mitä myyntikuvassa. Mielenkiinnolla odotan, miten pilkut asettuu neulottuna.

Minua jäi todellisuudessa kaivelemaan vielä muutama muu lanka Fine-valikoimasta, joita en raskinut ostaa jo valmiiksi valtavaan lankakasaan. Ehkä ne ovat pysyviä tuttavuuksia kasvavassa Socki-lankaperheessä, että saan ne tilattua vielä joskus.

Oon positiivisesti yllättynyt ylipäätään Adlibriksen lankojen laadusta, kun siitä on nyt niin paljon neulonut. Eniten oon käyttänyt baby merinoa, joka toimii loistavasti niin aikuisten kuin lastenkin neuleissa. Pettynein tähän mennessä oon ollut harmahtavan beigeen, eli greigeen Sockiin, josta neuloin palmikkosukat. Lanka oli karhea ja sotkuinen neuloa, langan seasta löytyi paljon roskaa ja muovisäikeitä. Toinen pettymys oli Alpakkalanka omien allergioiden takia. Langan ei pitänyt pöllytä tai aiheuttaa allergioita, mutta se teki minulla juurikin niin. Se ei tietystikään ole valmistajan vika, että minä reagoin niin voimakkaasti niihin, mutta pieni varoituksen sana myyntitekstiin olis kiva. Mahdollisuus allergiseen reaktioon on aina olemassa.



Eikö ookki aika karkki sukka tulossa!

Nyt on pakko lähteä jatkamaan sukkaa vielä pari kerrosta, että pääsen nukkumaan ja huomenna virkeänä töihin! Flunssa yrittää pitää minua taas jälleen kerran kynsissään, vaikka sanoin sille jo monta kertaa ei.

tudiluu!

Saatat myös tykätä näistä

0 kommenttia

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)