Top 10

30.10.19

Jaan Instagramin storyihin paljon kaikenlaista, blogiin liittyvää ja paljon kaikkea muuta, mitä mun elämässä tapahtuu. Eilen jaoin sinne suomalaisten rakkauden Karhu-sukkiin eli Bloggerin tilastonäkymän, kuinka monta kertaa Karhusukkia on luettu. Sain sen jälkeen viestiä, jossa toivottiin enemmän näitä blogin luetuimpia postauksia.


En oo tehnyt tällaista aikoihin. Oon kyllä avautunut useammankin kerran Karhu-sukkien saavuttamasta suosiosta ja kuinka tämä blogi olis vain niiden avusta enää pystyssä. Sehän ei oikeesti pidä paikkaansa, koska en mä ilman kiinnostusta käsitöitä kohtaan tässä olis tätäkään postausta vääntämässä.


Näytän nyt teille siis top 10 luetuimmat postaukset RMAYssa Bloggerin tilastoista. Ne heittelee aivan järjettömästi, joten alotetaan ihan sieltä pohjalta eli kympistä.
Pääset lukemaan alkuperäisen postauksen klikkaamalla otsikkoa.

10. Syyssukat


Nämä kauniit palmikkosukat on tehty mun luottomallilla, jonka teen aina, kun ajattelen kauniita palmikkosukkia. Oon tehnyt tällä mallilla valehtelematta kymmeniä sukkia. Nämä kyseiset lähtivät International sock swapin kautta Alankomaihin.


9. Klassikko

Kauniin klassiset harmaat palmikkosukat on edelleen mun lemppareimmat sukat ikinä. Nää on kiilanneet Pinterestissä mun listojen yhdeksi pinnatuimmaksi postaukseksi, mutta blogiin se ei siitä huolimatta tuo kovin paljoa kävijöitä. Ehkä näitä samoja sukkia on jo liikaa. 😆
Tykkään eritoten tästä kansikuvasta, jonka otin käsivaralla sängyllä maaten ja jalat seinää vasten. Älytöntä, miten paljon viitsii joskus nähdä vaivaa vääntyäkseen ihmeellisimpiin asentoihin pelkkien kuvien takia.



Tämä julkaisu sai osittain siksi tämmösen vastaanoton, kun muistaakseni tätä edeltävän postauksen K-Citymarket jakoi Facebookissa sivuillaan. Tällaiselle pienelle bloggaajalle tää oli ihan älyttömän hyvä saavutus kertyneitä katselukertoja ja olin tästä silloin älyttömän ylpeä.




Nyt tulee näitä yllättäjiä, joiden en tiennyt kiinnostaneen ihmisiä niin paljon, että se ois edes koko top kympissä. Sain Oh, wie nordisch!-blogista haasteen kertoa blogini tarinan. Sehän alkoi jo vuonna 2011 ja sitä ennen mulla oli yksi yksityinen blogi ihan puhtaasti kirjoittelun ilosta. Pidän yhtä salaista kirjoittelublogia edelleen tässä sivussa, tosin sinne olen tainnut kirjoitella viimeksi 2017.



Tämä on yllättävä. Tässähän ei oo siis yhtään mitään muuta, kuin mun silloisen tammikuun lankalaihis. Jännittävää!



Tästä mä olen edelleen järjettömän iloinen, että kirjoitin tän. Tutustuin tuohon aikaan K-Citymarketin oman merkin, Pirtan lanseeraamaan sukkalankaan. Rakastuin ihan kympillä tähän lankaan ja tämän Cittari sivuillaan fb:ssä jakoikin. Nyt laatu on valitettavasti jo huonontunut edelleen myytävään Pirta-lankaan, vaikka piristykseksi langan värikartta on laajentunut valtavasti. Toivon, että langan valmistus siirrettäisiin takaisin Turkkiin, josta tämän vuoden langat oli. Nykyiset taitaa olla Kiinasta halvemman tuotannon takia.


4. Karju, eiku

Saanko esitellä, Karhu junior! Multa toivottiin (lue: mulle valitettiin), että karhukuviota sais pienempänä, koska ensimmäisenä tehty on niin leveä, ettei mahdu "normisukan" silmukoille. Toiveenne kuultiin ja pikkukarhu näki päivänvalon helmikuun alussa 2016, melkein kaksi vuotta edeltäjänsä syntymän jälkeen. Laiskana ja testineulojien käytön mahdollisuudesta tietämättömänä neuloin vain yhden lapasen ja lisäksi tein tälle karhulle tassukuvion, joka menee kivasti lapasissa ja myös sukan pohjassa.


3. Supermoon
Tämä on jaksanut mua ihmetyttää. Tämän kirjoittamisesta muistamattomana kävin lukemassa sen uudestaan. Oon ihmetellyt, ketä kiinnostaa lukea superkuusta, joka näkyi yhtenä kesäyönä vuonna 2014? Sitten postauksen avattuani muistin, että tuohon aikaan mulla oli tapana sisällyttää hyvin, hyvin monta eri asiaa yhteen postaukseen. Oijoi. Mut yllätys oli valtava. Täältähän löytyi mun ehkä ensimmäinen ohje ikinä eli ensimmäiset tennarisukkatekeleet, jotka neuloin siskonpojalleni! Ollapa vielä se aika, kun hänelle riitti koon 37 sukat. Nykyään mennään jossain koon 43 tienoilla. Lapset. ♥





Usva-sukat uskaltauduin neulomaan unisukiksi kälylleni, kun seurustelun virallisesta aloituksesta mieheni kanssa oli kulunut vähän yli 2 vuotta. Tykkäsin näistä ihan hirveesti ulkonäöllisesti ja voisinkin neuloa uudet, ellen inhoais kirjoneuletta nykyään niin hirveästi. Mun hermot ei tällä hetkellä riitä sotkeutuviin lankoihin (eli kahteen lankaan, ei millään). Ehkä vielä joskus neulon kirjoneulesukkia. Sillä välin voin ehkä suunnitella kaavioita, jotka neulotutan jollain muulla, niinkuin niillä kuuluisilla testineulojilla! Kuinka kätevä on internet.


1. Karhuvillasukat

Shokkiylläri! Ykkössijalla lähemmäs 30 tuhannella katselukerralla Karhuvillasukat. Tämän postauksen nimi oli alunperin Villasukkia ja Harry Pottereita, joka näkyy linkistä edelleen. Vaihdoin nimen ihan yksinkertaisesti selkeyttämään postauksen pääaihetta, joka ei suinkaan ole HP vaan Karhut. Tämä liikkuu myös Pinterestissä vilkkaasti. Oon tosin surullinen, että hyvin monesta linkki on unohtunut jonnekin ja Pinterestiin on jäänyt vain kaavion kuva. Lisäsin tämän ja googlen kuvahaun takia oman vesileimani Karhun naamaan poikittain, ootteko huomanneet? Tämä on myös se ihan eka, Karhuherra isokarhu, joka ei mahdu teidän "normaaleihin" silmukkamääriin. ♥

Löysin tuolta seasta muutaman yllärin ja pitkästä aikaa myös luin omia vanhoja postauksia. Koin pientä myötähäpeää, mutta kuten oon aiemminkin sanonut, jostain on aina lähdettävä ja jostain se minäkin oon silloin joskus lähtenyt. Tuntuu kuitenkin edelleen hyvältä olla ja kirjoitella, vaikka kesät onkin hiljentyneet, koska ne kuukaudet lomailen blogista.

Tiesitkö, että blogin lyhennetty nimi RMAY tulee mun koko nimen nimikirjaimista? Sen tajuaminen oli pelottavaa, koska sukunimi vaihtui '16, mut samalla se oli jotain niin oikeaa! Tämähän olen minä. Täällä on minun sisin, minun ideat ja toteutukset kuvina ja sanoina, joista te voitte nauttia mun kanssa.

Ihanaa, kun olette ja neulotte mun kanssa

tudiluu! 

Saatat myös tykätä näistä

4 kommenttia

  1. Olet kyllä tehnyt paljon kaikenlaista upeaa. En tiennytkään, että karhu on sinun laatimasi malli. On kyllä upea ja niitä näkyy kyllä tehdyn todella paljon. Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahdeksaan vuoteen on mahtunut paljon. Karhuja on neulottu kyllä ihan älyttömästi, minäkin, vaikka en kirjoneuleesta pidäkään. Mukavaa viikonloppua ❤️

      Poista
  2. Valtava määrä katselukertoja! Onneksi olkoon! En minäkään tiennyt, että olit tehnyt Karhu-kaavion. En ihmettele, että se on ollut suosittu malli. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on vähän jäänyt tonne taka-alalle se tieto, kieltämättä. Mutta täältä se Karhu on lähtöisin 😊

      Poista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)